RETUR PRODUSE

Conform Ordonanței de Urgență Nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate la distanță:

Consumatorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere și fără a suporta alte costuri decât cele prevăzute la art. 13 alin. (3) și art. 14 din O.U.G Nr. 34/2014, în termen de 14 zile începând de la ziua în care intră în posesia fizică a produsului.

Persoanele juridice nu au drept de retur indiferent de modalitatea de achiziție (comandă online, livrare sau ridicare din magazin).

Costuri suportate de către consumator:

Costuri de retur și transport curier pentru produsul în cazul căruia cumpărătorul renunță la achiziționarea produsului în termen de 14 zile de la recepția produsului (art. 14. punctul 2).
Dacă produsul este returnat într-o stare în care nu mai poate fi vândut ca și nou, se va solicita o taxă pentru readucerea în stadiul inițial (dacă este posibil) sau pentru a acoperi diferența de preț rezultată din vânzarea produsului ca second-hand, sau se va restitui cumpărătorului numai diferența de bani între valoarea produsului cumpărat și valoarea taxei de readucere în stadiul inițial sau la opțiunea clientului, îi vom reexpedia produsul, pe cheltuiala acestuia (art. 14. punctul 3).
Costuri suportate de către vânzător:

Produs ce nu este conform cu specificațiile din oferta vânzătorului.
Produs ce nu este conform specificațiilor menționate în comanda cumpărătorului.
Produs nefuncțional în primele 48 de ore de la recepție sau colete ce prezintă deteriorări la recepție (numai dacă defectul de nefuncționalitate este semnalat în 48 de ore de la recepția produsului).
Procedura de retur

– Consumatorul informează furnizorul cu privire la decizia de retragere din contract prin completarea formularului de retur, dupa ce il completati il transmiteti pe email : ora_cinci@yahoo.com.

– În termen de 48 ore lucrătoare de la transmiterea notificării, cumpărătorul va primi pe e-mail numărul de înregistrare și detalii cu privire la solicitarea înaintată.

– Cumpărătorul trimite înapoi produsul pe adresa de pe factură. Returnarea produselor se poate face prin orice firmă de curierat preferată de client. Coletele nu se pot expedia prin Posta Română.  Returnarea se va face in termen de 14 zile calendaristice de la solicitarea de retragere / renuntare / returnare.  Returnarea produselor se va face cu optiunea verificare colet.

Produsul returnat trebuie să fie în aceeași stare în care a fost livrat!

Cheltuielile de returnare sunt suportate de cumpărător!

Vânzătorul primește pachetul și după desfacerea coletului verifică următoarele:

– dacă produsele primite sunt sau nu deteriorate / defecte (vanzătorul nu este responsabil pentru eventualele daune ale produsului în timpul transportului de retur).

– dacă coletul conține toate documentele cu care a fost trimis (certificatul de garanție în original și toate documentele cu care a fost livrat produsul)

– dacă produsul este complet si daca este  însoțit de accesoriile cu care a fost livrat.

Furnizorul după verificarea mărfurilor returnate va plăti contravaloarea produselor (sau contravaloarea produselor din care se scad costurile de readucere în starea originală) în contul bancar al Cumpărătorului (contul bancar trebuie sa fie pe numele Cumpărătorului) în termenul stabilit de lege.

Înaintea returnării produselor, cumpărătorul are obligația de a informa vânzătorul în scris pe email: ora_cinci@yahoo.com

Atenție!!!

Diminuarea valorii bunurilor returnate (conform OUG Nr. 34/2014, art.14 alin.3)

Deoarece, în cazul vânzărilor la distanță consumatorul nu are posibilitatea de a vedea bunurile înainte de încheierea contractului, acesta are dreptul de a se retrage. Din același motiv, consumatorului i se permite să testeze și să verifice bunurile pe care le-a cumpărat în măsura în care este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor.

Pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor, consumatorul trebuie să le mânuiască și să le inspecteze în același mod în care i s-ar permite să o facă într-un magazin fizic real. De exemplu: consumatorul trebuie doar să probeze un articol de îmbrăcăminte, nu să îl poarte la diverse ocazii. Produsele electronice și electrocasnice se probează numai prin pornirea și oprirea acestora, NU prin folosirea acestora în scopul în care au fost produse. Prin urmare, în timpul perioadei de retragere, consumatorul trebuie să mânuiască și să inspecteze bunurile cu grija necesară.

Sunteți responsabil doar pentru diminuarea valorii bunurilor care rezultă din manipulări altele decât cele necesare pentru determinarea naturii, calităților și funcționării bunurilor.

Manipulările acceptate pentru determinarea naturii, calității și funcționării bunurilor sunt:
– dezambalarea fără distrugerea sau deteriorarea ambalajelor originale, urmand instructiunile pentru despachetare (acolo unde producătorul indică modul de manipulare ) fără deteriorarea ambalajului, produsului sau accesoriilor;
– inspectarea vizuală, tactilă și olfactivă (atunci când nu se încalcă prevederile de mai jos) a produselor;
– în cazul produselor care nu necesită montarea de accesorii consumabile sau racordarea la alte utilități decât energia electrică se permite alimentarea numai cu energie electrică și pornirea/oprirea acestora;

Dacă un consumator își exercită dreptul de retragere după ce a utilizat bunurile într-o măsură care depășește limita necesară stabilirii naturii, caracteristicilor și modului de funcționare a bunurilor, consumatorul răspunde pentru eventuala diminuare a valorii bunurilor.

Acţiuni neacceptate care duc la diminuarea valorii produsului returnat sau la pierderea dreptului de retragere:
– folosirea produselor în orice alt mod decât testarea prin pornirea / oprirea aparatului (de ex. ventilator sau controler cu miros de fum)

– efectuarea intervențiilor neautorizate asupra produselor,

– folosirea excesivă a produselor cu urme de uzură grave: zgârieturi, ciobituri, lovituri, șocuri mecanice / electrice,

– lipsa accesoriilor,

– ruperea sigiliilor și a etichetelor;

– zgârierea, murdărirea, pătarea, impregnarea produselor cu substanțe externe.